هلال احمر به ۱۱۳۱ نفر از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارائه داد غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زلزله در میمند فارس حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟
سرخط خبرها

طی‌الارز! | درباره تصمیم بعضی شرکت‌های هوایی برای گرفتن دلار از مسافران خارجی

  • کد خبر: ۱۱۴۴۱۷
  • ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
طی‌الارز! | درباره تصمیم بعضی شرکت‌های هوایی برای گرفتن دلار از مسافران خارجی
هفت‌ماه بعد از ابلاغ دستورالعملی تازه تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فروش بلیت اطلاع داده‌اند که از ابتدای تیر ۱۴۰۱ نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه می‌شود، موضوعی که حاشیه‌های زیادی دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ درآمد‌های به دست آمده از صنعت گردشگری جایگاه مهمی در اقتصاد کشور‌های مختلف دارد و بعضی از کشور‌ها مثل ترکیه بخش مهمی از بودجه خود را بر درآمد حاصل از صنعت گردشگری خود می‌بندند و این یعنی توریست‌ها نقشی مستقیم در درآمد‌ها و هزینه‌ها در اقتصاد کلان ترکیه دارد. در ایران هم چند سالی است به توریست‌درمانی و پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور توجه شده است و امروز دانشگاه‌های صاحب‌نام ایران تعداد در خور توجهی دانشجوی خارجی دارند.

ایران در طول چهار دهه گذشته میزبان جمعیتی میلیونی از مهاجران افغانستانی است که بسیاری از آن‌ها در ایران به دنیا آمده‌اند، اقامت قانونی تأیید شده وزارت کشور دارند، در ایران تحصیل کرده‌اند و در بخش‌های مختلف اقتصادی مشغول به کار هستند. «سید مجید میراحمدی»، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، روز یکشنبه اعلام کرد که براساس ارزیابی‌های انجام شده هم‌اکنون بین ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند افغانستانی به صورت مجاز و غیرمجاز در کشور حضور دارند.

همه این‌ها را بگذارید کنار اینکه اگر ما بخواهیم در حوزه صنعت گردشگری پیشگام باشیم و درآمد ارزی درخورتوجهی از این راه برای کشور به دست آوریم، باید به سراغ سیاست‌های حمایتی حرکت کنیم. سیاست‌هایی که به جذب گردشگر بیشتر کمک کند و ایران را به مقصدی ارزان و با کیفیت برای گردشگران خارجی و شهروندان کشور‌های منطقه تبدیل کند. تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به‌تازگی اعلام کرده‌اند که نرخ بلیت پرواز در مسیر‌های داخلی برای اتباع غیرایرانی،

از این پس ارزی محاسبه می‌شود و بر این اساس مسافران خارجی که قصد استفاده از خدمات هوایی این شرکت‌ها را دارند، برای پرواز‌های داخلی زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و از یک ساعت بیشتر ۱۵۰ دلار باید پرداخت کنند.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی در آذر سال ۱۴۰۰ در بحبوحه گرانی بلیت پرواز‌ها در مسیر‌های داخلی، در دستورالعملی به شرکت‌های هواپیمایی، نرخ بلیت در مسیر‌های داخلی را برای مسافر غیرایرانی متفاوت اعلام کرد. حالا با گذشت حدود هفت‌ماه از ابلاغ آن دستورالعمل، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فروش بلیت اطلاع داده‌اند که از ابتدای تیر ۱۴۰۱ نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه می‌شود. «حسن خوشخو»، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در این‌باره گفته است: «براساس تصمیم برخی شرکت‌های هوایی نرخ خدماتی که به شهروندان خارجی ارائه می‌شود با شهروندان داخلی متفاوت است و سازمان هواپیمایی کشور به صورت مستقیم در این موضوع دخالتی نمی‌کند. ما این موضوع را نه تأیید می‌کنیم و نه رد.»

«اسعدی سامانی»، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در این باره گفته است: «تقاضا برای بلیت پرواز به مشهد و از مشهد به شمال کشور افزایش پیدا کرده و اساسا این افزایش تقاضای اتباع خارجی باعث شده است، متقاضیان داخلی دسترسی کمتری به پرواز‌های این مسیر‌ها داشته باشند، بنابراین اتباع خارجی باید هزینه واقعی این مسیر‌ها را بپردازند که مبنا را برای هر ساعت ۱۰۰ دلار در نظر گرفته‌ایم که البته این نرخ هم ثابت نیست، بلکه براساس عرضه و تقاضا در بازار تغییر می‌کند.»

اگر این دستورالعمل جدید اجرایی شود، دانشجویان خارجی، مهاجران افغانستانی که به صورت قانونی در ایران زندگی می‌کنند و توریست درمانی که به ایران می‌آید هم باید به دلار پرواز داخلی را خریداری کنند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->